فروردین ۹, ۱۴۰۳

خانه های دوستدار محیط زیست با مدرن ترین امکانات رفاهی

دوستدار محیط زیست 1 - خانه های دوستدار محیط زیست با مدرن ترین امکانات رفاهی

دیدن آسمان آبی با ابرهای سفید این روزها برای اکثر مردم، به خصوص کسانی که در ابرشهرهایی چون تهران زندگی می کنند، بی شک به یک آرزو شبیه است.

 تکیه اساسی بر منابع انرژی فسیلی از قبیل زغال، نفت ، گاز و در نهایت آزاد شدن مواد ناشی از احتراق این مواد، فرآورده های مضر و زیانبخشی را به همراه می آورد که حیات موجودات زنده به ویژه انسانها را تهدید می نماید .

از آن سوی فقط کافی است بدانیم با احتساب نرخ مصرف امروزی دنیا فقط ۱۵۰۰۰روز دیگر باقی مانده است تا نفت به پایان برسد؛ فقط ۱۵۰۰۰روز!

خانه سبز (Green home)

روف گاردن و خانه سبز (Green home)، خانه‌ هایی هستند که به گونه‌ای طراحی شده اند که با محیط زیست سازگار و پایدار هستند و درعین حال بر تأثیر استفاده از “انرژی، آب و مصالح ساختمانی” متمرکز است.

خانه سبز به خانه‌ای اطلاق می‌شود که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در آن اولویت دارد، البته این به معنای حذف مطلق انرژی‌های فسیلی نیست،

بلکه در این خانه‌ها ترکیبی از انرژی‌های تجدیدشونده و غیرتجدیدشونده با اولویت انرژی‌های تجدیدشونده به کار گرفته می‌شود.

برای روشن ترشدن موضوع در این پست یک نمونه از شرکت پکنی Decode Urbanism Office و یک فیلم از نمونه های مختلف خانه های سبز را برای شما عزیزان آورده ایم.

برج بادی تایوانی

سبز - خانه های دوستدار محیط زیست با مدرن ترین امکانات رفاهی

یک شرکت پکنی به نام Decode Urbanism Office یک برج مفهومی طراحی کرده است که نمای خارجی آن متشکل از صدها توربین بادی کوچک است که قادرند برق کافی برای کل ساختمان را تولید کنند.

در طول شب، ژنراتورهای شبیه به الماس با صدها چراغ LED کوچک نورانی می‌شوند.

این ساختار ۳۵۰ متری برای وزارت اکتشافات شهری شهر تایچونگ تایوان در نظر گرفته شده است ولی برای مقاصد تجاری مانند فضاهای نمایشگاه، موزه و نواحی خرده فروشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع نمای خارجی این ساختمان با الهام از شکوفه‌ی آلو- گل ملی تایوان و چین- طراحی شده است به طوری که متناسب با جهت و شدت باد عکس‌العمل نشان می‌دهد.

ژنراتورهایی که به منظور استفاده از انرژی باد تعبیه می‌شوند، با شبکه‌ی بیرونی ساختمان یکپارچه سازی شده و توسط باد به گردش در می‌آیند.

هر توربین دارای چراغ LED منحصر بفرد خود می‌باشد. چراغ LED مذکور متناسب با انرژی تولید شده توسط توربین مربوط به خود، قسمت کوچکی از نمای خارجی ساختمان را روشن می‌کند.

این ایده‌ی طراحی به تولید یک جریان پالسی نور که در طول نمای خارجی ساختمان به جریان در می‌آید منجر می‌شود.

همان طور که میزان نور تولید شده LEDها متناسب با سرعت گردش توربین است، رنگ تولید شده توسط چراغ‌ها نیز متناسب با دمای هوا و فصل‌ها می‌باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »