تیر ۱۶, ۱۴۰۳

ساخت برج به روش تیلت آپ تنها در ۱۹ روز

سریع‌ترین ساخت برج در جهان در ۱۹ روز

یک شرکت ساختمان سازی در چین توانسته برج ۵۷ طبقه ای را بوسیله روش تیلت آپ ، تنها در ۱۹ روز بسازد.

اوایل ماه فوریه بود که کارگران ساختمانی در کارگاهی واقع در شهر چانگشا در مرکز چین گرد هم آمدند تا پروژه ای تازه را کلید بزنند و کمتر از سه هفته بعد، آسمان خراشی ۵۷ طبقه را در همان نقطه احداث کرده و به کارفرما تحویل دادند.

برج ساخته شده که «Mini Sky City» نام داشت حاصل فعالیت شرکتی به نام Broad Sustainable Building بود؛ یک کمپانی چینی که در زمینه تهیه پیش سازه و ساخت و ساز با استفاده از آنها فعالیت می کند.

این شرکت اعلام داشته که پیش از شروع فرایند ساخت، بیش از ۲۷۰۰ ماژول را تهیه کرده و از حدود چهار ماه قبل در کارخانه نگهداری نموده و به همین خاطر توانسته روزانه کار ساخت سه طبقه را به اتمام برساند.

در اوایل ماه می میلادی، تایم لپسی از فرایند ساخته شدن این آسمان خراش در وبسایت های چینی منتشر گردید و سپس با راه یافتن به رسانه های و سایت های خبری غربی باعث شگفتی بسیاری شد.

.png - ساخت برج به روش تیلت آپ تنها در 19 روز

این ساختمان شامل ۸۰۰ آپارتمان و مکان زندگی برای ۴ هزار نفر است.

قبلاً قرار بوده در ۲۲۰ طبقه ساخته شود اما بنا به نگرانی هایی که در مورد نزدیکی آن به فرودگاه وجود داشته، برنامه ساخت آن به ۵۷ طبقه محدود شده است.

ساخت و ساز پیش ساخته این آسمان خراش سازگار با محیط زیست بوده و بخش هایی از آن در مکانی دیگر ساخته شده و اینگونه سر هم قرار گرفته است.

به همین دلیل از حجم حمل و نقل لازم برای آوردن مواد خام کاسته شده است.

دغدغه های مربوط به آلودگی هوا در چین نیز در ساخت لحاظ شده و شیشه هایی با ۴ برابر ضخامت معمول که تا ۹۹.۹ درصد نفوذناپذیرند، در این ساختمان بکار رفته اند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

1 دیدگاه در حال حاضر

  1. پینگ بک: ساختمان سازی به روش تیلت آپ (tilt up) - پایگاه خبری آژانس مسکن زعفرانیه

دیدگاه بسته شده اند